Notices on Iran-linked websites say they have been seized by U.S.

0
80

DUBAI (Reuters) – Notices appeared on Tuesday on a number of Iran-affiliated websites saying they had been seized by the United States government as part of law enforcement action.

Iranian news agencies said that the U.S. government had seized several Iranian media websites and sites belonging to groups affiliated with Iran such as Yemen’s Houthi movement.

The website of Masirah TV, which is run by the Houthis, reads:

“The domain almasirah.net has been seized by the United States Government in accordance with a seizure warrant…as part of a law enforcement action by the Bureau of Industry and Security, Office of Export Enforcement and Federal Bureau of Investigation.”

Iran’s Arabic language Alalam TV said on its Telegram channel: “U.S authorities shut down Al-Alam TV’s website.”

A U.S. Justice Department spokesperson had no immediate comment. Two U.S. government sources indicated that the Justice Department was preparing an announcement on this issue.

Notices have also appeared on websites of Iran’s Press TV and Lualua TV, a Bahraini independent channel which broadcasts from Britain.

Last October, U.S. prosecutors seized a network of web domains which they said were used in a campaign by Iran’s Revolutionary Guard Corps (IRGC) to spread political disinformation around the world.

The U.S. Justice Department said then that it had taken control of 92 domains used by the IRGC to pose as independent media outlets targeting audiences in the United States, Europe, Middle East and Southeast Asia.

(Writing by Lisa Barrington; Reporting by Nayera Abdallah, Mark Hosenball and Dubai Newsroom; Editing by Mark Heinrich)



Source link